10 guilty pleasures

Guilty pleasures. Je weet dat je je schuldig zou moeten voelen, maar je kunt het ook niet helpen dat het zo heeeeerlijk voelt. Mijn 10 guilty pleasures:

1. Stiekem winkelen, terwijl je geld probeert te besparen op boodschappen. ‘Nee, deze maaltijdsalade is 4,69 terwijl je er net eentje van 3,89 in je handen had. Omwisselen!’, en dan wel de volgende dag dat mooie shirtje kopen bij de H&M. Zucht.

2. Reality series kijken (The Hills, Jersey Shore, Laguna beach), terwijl je ieder ander in je omgeving die het volgt voor idioot uitmaakt.

3. Reality series kijken met een enorme reep chocolade. Dat spreekt voor zich.

4. Uitslapen, terwijl je weet dat je iets nuttig zou moeten gaan doen. (Ik zet altijd twee wekkers: bij de ene staat ‘wakker worden’ en bij de tweede – 5 min later – ‘opstaan, luilak!’. Dit helpt”)

5. Bijna €6 euro uitgeven aan een enorme, overheerlijke Skinny Hazelnut Latte Macchiato van Starbucks. Het is amper koffie en de rest van de dag hoef je eigenlijk niet meer te eten. En ja, vanmiddag ga ik er gewoon weer één halen.

6. Mijn elektrische deken. Ja, ik voel me 82 en belachelijk als ik eronder kruip, maar oooooh wat is het lekker warm.

7. ‘Stars’ magazine kopen. Eigenlijk voel ik me al stom terwijl ik aan de kassa sta, maar thuis ben ik toch weer jaloers op hoeveel schoenen Suri Cruise wel niet heeft.

8. Oreo’s. Die koop ik niet meer, puur omdat je die niet ‘per koekje’ kunt eten. Die pakken zijn ontworpen om ze in één keer weg te werken. En toch blijven ze lekker, dus zeker een guilty pleasure!

9. Huizen kijken, woonbladen kopen. Mijn eerste eigen huis is amper nog in zicht en toch kan ik het niet laten om minstens één keer per week op Funda te kijken wat voor moois er weer is bijgekomen. En toen ik laatste ergens een aanbieding tegen kwam voor een gratis woon/slaap gids met trends voor 2012, heb ik ‘m meteen besteld. Wanneer dat huis komt weet ik niet, maar in mijn hoofd is het al ingericht ;).

10. Bodylotion. Of het nu echt een guilty pleasure is, ik weet het niet, maar ik ben verslaafd aan bodylotion. Eigenlijk wil ik minstens twee keer per dag smeren, omdat het zo lekker ruikt en je huid zo zacht wordt. Inmiddels heb ik een hele collectie aan bodylotion, want voordat de ene fles op is kom ik de volgende pot alweer tegen, die toch net altijd lekkerder ruikt en je huid zachter maakt (denk je.) ((Die van Rituals, Honey Touch, is wel m’n favoriet!)

Wat zijn jouw guilty pleasures?

1 thought on “10 guilty pleasures

  1. ad1) OKOKOK ik geef toe, dat doe ik ook
    ad2) ik kijk stiekem ohoh Cherso als mijn man niet thuis is hahaha
    ad3) ik ben zo braaf dat ik me niet aan chocolade vergrijp, maar voor de zekerheid heb ik wel; altijd een paar repen op voorraad… je weet nooit ….
    ad4) helaas, sinds een jaar of 9 (mijn dochter is bijna 9) weet ik echt niet meer wat dat is…
    ad5) nee da’s me ECHT te duur. heb thuis een super cappuccino apparaat staan, dus ik leef me hier helemaal uit

    *251d6 typen met een poes op je arm is helemaal niet makkelijk

    ad6) sinds enkele jaren ben ik in het bezit van heerlijk CK pyamabroeken, hip en warm 🙂
    ad7) ik HAAT roddelblaadjes, daarom lees ik ze alleen stiekem bij de kapper/dokter/mijn moeder
    ad8) ik heb dat niet alleen met Oreo’s vrees ik… daarom haal ik maar helemaal geen koekjes in huis hihi
    ad9) niet van toepassing op mij, maar een goede tip voor jou… koop grond en laat een huis in Duitsland bouwen… stuk voordeliger dan in NL, veel ruimte en stiekem hoop ik natuurlijk dat je bij me in de buurt komt wonen….
    ad10) ik heb dat met shampoo en cremespoeling… er is er altijd wel 1 die net iets meer beloofd om mijn dorre bosje haar weer tot leven te wekken.. dus ja… proberen he!
    11) vind ik mijn poezen de aller aaibaarste wezens op aarde
    12) laatste restje jam weggooien omdat je zo graag die nieuwe pot open wilt maken
    13) moet ik ze echt allemaal opnoemen??????

Leave a comment